środa, 26 maja 2010

Miniaturowe delicje

Jednym z moich ulubionych zajęć w dzieciństwie było lepienie w kolorowej plastelinie malutkich sprzętów kuchennych i koszyków wypełnionych miniaturowymi owocami. W skupieniu i z ogromnym zapałem kształtowałam mini-banany, rolowałam małe jabłuszka, formowałam w kiście mikroskopijne winogrona.
Jak się okazuje, całkiem dorośli ludzie potrafią wykszesać z siebie równie dużo cierpliwości i kreatywnego zapału, budując niewiarygodnie szczegółowe miniatury, stanowiące najczęściej wyposażenie kolekcjonerskich domków dla lalek. Niektórzy specjalizują się właśnie w miniaturowym jedzeniu, a efekty ich twórczości daleko odbiegają od moich dziecięcych, plastelinowych prób.
Sporo takich drobiazgów nabyć można (za wcale niemałe pieniądze) za pośrednictwem strony Etsy. A jeśli ktoś nie wie, co robić z wolnym czasem, wystarczy odrobina modeliny, bardzo dużo cierpliwości i... do dzieła!

Prezentowanych tu prace znalazłam głównie za pośrednictwem strony The Mini Food Blog.

Miniature Patisserie Chef

NJD Miniatures

Paris Miniatures

Petite Creation

Snowfern Clover

Tiny Delights

Glencroft

Sarah Maloney

Na deser wideo, przedstawiające model nie tylko jedzenia, ale całej miniaturowej restauracji! A konkretnie - baru koreańskiego. Dbałość o szczegóły naprawdę wprawia w podziw.  


projekt: tototonmodel, źródło: CHOW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz