czwartek, 10 marca 2011

Z kanapką do muzeum


Mało jest rzeczy, które Amerykanie kochają bardziej niż masło orzechowe. Świadczą o tym liczne święta ku czci ulubionego produktu, między innymi National Peanut Butter Day (22 stycznia), National Peanut Butter and Jelly Day (2 kwietnia), oraz National Peanut Month, obchodzony w marcu. Z okazji tego ostatniego, właśnie celebrowanego, powstało nawet tymczasowe muzeum poświęcone, jakże by inaczej, kanapkom z masłem orzechowym i dżemem (słynne PB&J).
Projekt zrodził się w głowach zagorzałych miłośników orzechowego smakołyku z firmy Peanut Butter & Co. Wyzwanie: stworzenie i sfotografowanie innej "kanapki" na każdy dzień roku. Efekty pracy kreatywnej można było podziwiać we wspomnianym muzeum, czyli tymczasowej ekspozycji w jednej z nowojorskich galerii, opatrzonej zabawnym tytułem The Nutropolitan Museum of Art. Sztuka to może niezbyt ambitna, ale całkiem apetyczna!








2 komentarze:

  1. kruca bomba!
    jak nie jestem zwolennikiem masła orzechowego
    to jednak chylę czoła

    OdpowiedzUsuń
  2. ja na kanapce preferuję raczej śledzika
    ale owszem, należy docenić inwencję :)

    OdpowiedzUsuń