Firma Wedel z okazji swoich 160-tych urodzin postanowiła zaskoczyć konsumentów limitowaną kolekcją wyjątkowych opakowań w stylu vintage. Z bogatej oferty wybrano kilka sztandarowych produktów, najbardziej charakterystycznych dla marki, a następnie ogłoszono konkurs na projekty inspirowane przeszłością. Tak, wspólnymi siłami uczestników konkursu oraz "firmowych" grafików Wedla, powstała kolekcja Vintage. W zasadzie na pierwszy rzut oka widać, które opakowania wyszły spod czyjej ręki - tym nie konkursowym stanowczo brakuje lekkości, oryginalności i dystansu. Ot, zwykła rutyna! Na dodatek, nie wiedzieć czemu, w całej kolekcji zastosowano ten sam stylizowany logotyp, który owszem, ładnie wpisuje się w inspirowane latami 20-tymi XX wieku projekty klasycznych czekolad i torcika wedlowskiego, ale już w kolejnych grafikach pasuje jak przysłowiowa pięść do oka. W sumie zamysł wykorzystania kreatywności i świeżego spojrzenia młodych projektantów był bardzo dobry. Niestety, jak to zwykle bywa, zabrakło konsekwencji.
Czekolady inspirowane latami 20. XX wieku; projekt: Piotr Karski
Ptasie Mleczko i Mieszanka Wedlowska inspirowane latami 30. XX wieku; projekt: Wedel
Baryłki i czekoladki inspirowane latami 60. XX wieku; projekt: Wedel
Czekolady nadziewane inspirowane latami 70. XX wieku; projekt: Łukasz Zbieranowski
Pawełek inspirowany latami 80. XX wieku; projekt: Katarzyna Litewka
W konkursie przyznano też wyróżnienia, między innymi dla poniższych projektów z kategorii lata 20-te i 30-te. Według mnie mają znacznie więcej wdzięku od tych, które ostatecznie znalazły się w kolekcji. Cóż, każdy ma prawo do subiektywnej opinii.
Wyróżnienie w konkursie, projekty: Iwona Kazia Kalitan-Młodkowska
mam sentyment do tego wzornictwa:)
OdpowiedzUsuń